Överraskningar, sport och Dalarna (11/1/12)

Jag sticker ut hakan lite och säger som det kommer bli redan innan det blivit: Mitt Romney kommer att vinna republikanernas primärval. Inatt vann han ganska stort i New Hampshire. Ron Paul (Flashbacks favorit) kom två och Rick Santorum verkade knappt med i matchen. Det tjötas också en del om hur kritisk han var mot Obama i sitt tal. Överraskande.

En annan överraskande nyhet: Sänkningen av restaurangmomsen leder inte till sänkta priser. Men herregud, var det någon som trodde på det? Var det inte helt uppenbart att det här var alliansens sätt att göda en av sina största väljargrupper, nämligen småföretagarna? Personligen tror jag varken på sänkta priser eller särskilt många nya arbetstillfällen. Däremot tror jag på mer pengar i ägarnas fickor.

Det ser bra ut inför handbolls-vm i Serbien om några dagar. Igår fick ryssarna på huvet i Kristianstad. Vi får se hur det går i Malmö ikväll.

För övrigt bör ni boka in en svensk klassiker redan nu. Finalen i bandy, Studenternas i Uppsala, sista helgen i mars. Skriv upp det redan nu.

Slutligen borde man kanske åka till Dalarna. New York Times tyckte i alla fall att det var värt att listas. Plats 44.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0